رفع ریجکتی ویزا

ریجکت شدن ویزا یکی از بدترین وقایعی است که امکان دارد برای هر فردی که خود را برای سفر یا مهاجرت آماده کرده است، اتفاق بیفتد. بهتر است فراموش نکنید که اگر تمامی درخواست های ویزا با پاسخ مثبت مواجه می شدند، اکنون کشورهای غربی از بحران جمعیت رنج می بردند. برخلاف تصور عموم مردم، […]

ریجکت شدن ویزا یکی از بدترین وقایعی است که امکان دارد برای هر فردی که خود را برای سفر یا مهاجرت آماده کرده است، اتفاق بیفتد. بهتر است فراموش نکنید که اگر تمامی درخواست های ویزا با پاسخ مثبت مواجه می شدند، اکنون کشورهای غربی از بحران جمعیت رنج می بردند. برخلاف تصور عموم مردم، گاهی این اتفاق هیچ گونه ارتباطی با مؤسسات مشاور و یا مدارک ارسال شده ندارد، بلکه به افسری که مدارک پرونده شما را کنترل می کند، بستگی دارد. به همین خاطر بهتر است پیش از درخواست ویزا تمامی جوانب را در نظر گرفته و احتمال ریجکتی ویزای خود را پیش بینی کنید. البته ریجکتی ویزا آخر دنیا نیست و شما می توانید با رفع ریجکتی ویزا و برطرف کردن ایرادات پرونده خود، موفق به اخذ ویزای کشور مورد نظر خود شوید.

بر همین اساس در این مقاله قصد داریم به بررسی دلایل ریجکت شدن ویزا و رفع ریجکتی ویزا بپردازیم. بنابراین توصیه می کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزا چیست؟

اخذ ویزا نیازمند مدارکی است که بتواند وضعیت تأهل، تمکن مالی، شغل و وابستگی های شما را در وطن اصلی برای افسر سفارت روشن کند. بدیهی است که اگر به هر دلیلی موفق به فراهم کردن مدارک لازم جهت ارائه به افسر مهاجرت نشوید، با ریجکت شدن ویزا مواجه خواهید شد. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از درخواست های ویزای ایرانیان به دلایل سیاسی، اقتصادی و فرهنگی از سوی سفارت کشورهای خارجی رد می شود. در نتیجه چاره ای جز رفع ریجکتی ویزا باقی نمی ماند. از مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزا می توان به عدم تمکن مالی کافی، ارائه مدارک جعلی و تقلبی، ارائه مدارک ناقص هویتی، عدم وابستگی خانوادگی یا عاطفی به کشور مبدأ، عدم وابستگی شغلی، عدم ارائه مدارک کامل شغلی، نداشتن توجیه مناسب برای سفر و … اشاره کرد.

در ادامه به توضیح مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزا خواهیم پرداخت.

ریجکت شدن ویزا به دلیل عدم تمکن مالی لازم

نداشتن تمکن مالی کافی، یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث ریجکت شدن ویزای اغلب ایرانیان می شود. مدارک مالی ارائه شده توسط متقاضی باید تمامی هزینه های سفر مانند هزینه بلیط، هزینه اقامت در هتل و بسیاری از هزینه های مرتبط با هدف شما را پوشش دهد. شما می توانید توانایی مالی خود را با ارائه مدارکی از قبیل گواهی سهام، سپرده های بلندمدت، حساب جاری و پرینت حساب بانکی ثابت نمایید.

ریجکت شدن ویزا به دلیل ارائه مدارک ناقص هویتی

در صورتی که هریک از مدارک هویتی شما مثل کارت ملی، شناسنامه، عقدنامه و پاسپورت ناقص بوده، ترجمه آن ها مشکل داشته باشد و یا مدارک هویتی شما اعتبار نداشته باشد، بدون تردید ویزای شما ریجکت خواهد شد. به خاطر داشته باشید که اعتبار ویزای شما باید با مدت سفرتان تناسب داشته باشد.

ارائه مدارک جعلی و تقلبی

اگر متقاضی جهت اخذ ویزا اقدام به ارائه مدارک تقلبی نماید و افسر مهاجرت متوجه این مسئله گردد، بدون شک ویزای متقاضی ریجکت خواهد شد. در چنین شرایطی اگر جعلی بودن مدارک براساس استعلام های صورت گرفته از مراجع ذی صلاح ثابت شود، ریجکت شدن ویزا با ممنوعیت سفر متقاضی همراه خواهد بود. در چنین شرایطی رفع ریجکتی امکان پذیر نیست و متقاضی باید تا پایان زمان تعیین شده از ارائه درخواست اخذ ویزا خودداری کند.

نداشتن وابستگی خانوادگی یا عاطفی به کشور مبدأ

یکی از مهم ترین دلایل ریجکت شدن ویزا، عدم وابستگی عاطفی یا خانوادگی به کشور مبدأ می باشد. به این صورت که می بایست حداقل یکی از نزدیکان شما (مادر، پدر یا فرزندتان) در ایران بماند. این بدان معناست که اگر همه اعضای خانواده یکجا برای اخذ ویزا اقدام کنند، با ریجکتی ویزا مواجه می شوند. در چنین شرایطی تنها راه رفع ریجکتی ویزا، اقدام مجدد برخی از اعضای خانواده می باشد.

ریجکت شدن ویزا به خاطر نداشتن مدارک کامل شغلی

متقاضی می بایست با ارائه مدارک شغلی کامل این اطمینان را به افسر مهاجرت بدهد که موقعیت شغلی مناسبی در ایران دارد. هم چنین باید ثابت کند که هدف او از این سفر دستیابی به موقعیت شغلی مناسب در کشور مقصد نیست. مدارک شغلی هر شخص به تناسب شغل او می تواند مدارک کارمندی، مدارک شرکتی و یا مدارک مربوط به مشاغل آزاد باشد. هم چنین ارائه لیست بیمه خدمات درمانی یا تأمین اجتماعی یکی از مهم ترین مدارک شغلی می باشد. در چنین شرایطی با ارائه مدارک تکمیلی و ثبت اعتراض به پاسخ ویزا، می توانید نسبت به رفع ریجکتی ویزای خود اقدام نمایید.

نداشتن توجیه مناسب برای سفر

داشتن توجیه مناسب و قابل قبول برای سفر ارتباط مستقیمی با علت درخواست ویزا، زمان سفر، شرایط کشور مقصد، شرایط متقاضی و سوابق پیشین متقاضی در سفر به کشورهای خارجی دارد. به طور مثال اگر در فصل زمستان نسبت به درخواست ویزای توریستی اقدام کنید و به عنوان توریست هیچ سابقه سفری به کشورهای حوزه آمریکا و انگلستان نداشته باشید؛ سفر شما به دلیل مصادف شدن با زمستان طاقت فرسای کانادا غیر قابل توجیه بوده و بدون تردید با ریجکت شدن ویزا مواجه می شوید. در چنین شرایطی رفع ریجکتی ویزا منوط به ارائه برنامه سفر توجیه پذیر و ایجاد تغییر در برنامه سفر می باشد.

چنانچه درخواست ویزای شما به یکی از دلایلی که اشاره کردیم رد شود، برگه ای حاوی اطلاعاتی مانند دلایل ریجکت شدن ویزا، تاریخ انگشت نگاری و چگونگی اعتراض به ریجکتی ویزا به شما ارائه خواهد شد. به منظور انجام مراحل رفع ریجکتی باید برگه مذکور و اطلاعات موجود در آن را تهیه کرده و نسبت به نگهداری آن دقت فرمایید.

نگاهی به روش های کلی رفع ریجکتی ویزا

همان طور که می دانید در هر شرایطی پیشگیری بهتر از درمان است. به همین خاطر اگر در زمان مراجعه به کنسولگری، متوجه ناقص بودن مدارک خود شدید، بهتر است جهت تکمیل مدارک خود از افسر مهاجرت درخواست استمهال داشته باشید. با این حال در صورت اقدام آنلاین جهت اخذ ویزا، عدم موافقت افسر مهاجرت  و نداشتن امکان تکمیل مدارک راهی جز ورود به مرحله رفع ریجکتی ویزا وجود نخواهد داشت. معمولا در زمان اقدام به رفع ریجکتی ویزا محدودیت هایی وجود دارد که تأکید بر روی پرونده های مهاجرتی را دشوار می سازد. با این حال به موجب قوانین مهاجرتی کشورهای مختلف می توانید یکی از روش های زیر را انتخاب کنید:

  • شکایت از افسر مهاجرت مطابق با قوانین کشور مقصد
  • ارائه دادخواست اعتراض به مقامات ذی صلاح
  • ایجاد تغییرات اساسی در پرونده و ارائه درخواست مجدد ویزا

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات مرتبط

پروژه های مرتبط